NIO en firefly slepen vijf prestigieuze awards in de wacht

Auteur

Camille

Publicatiedatum

04-07-2025

Leestijd

3 minuten

Tags

Nieuws

4 juli 2025 – NIO en firefly, de vooruitstrevende merken van NIO Inc., hebben gezamenlijk vijf internationale awards gewonnen voor hun sterke design en merkbeleving. Hedin Automotive, exclusief invoerder van NIO en firefly in België en Luxemburg, is trots op deze erkenningen, die de innovatieve kracht van beide merken onderstrepen.

Design dat vooruitgang uitstraalt
Bij de gerenommeerde Red Dot Award 2025 ontving NIO twee onderscheidingen. De NIO ET5 Touring werd bekroond in de categorie Product Design - Automobiles and Motorcycles. Met zijn strakke lijnen, frameloze ramen en panoramisch glazen dak is deze slimme tourer een toonbeeld van de ontwerpfilosofie van NIO: puur, mensgericht, vooruitstrevend en verfijnd. Het model combineert dagelijks gebruiksgemak met rijplezier en herdefinieert stedelijke mobiliteit.

Daarnaast ontving NIO House Hamburg een Red Dot Award in de categorie Interior Architecture and Interior Design, als erkenning voor de manier waarop NIO gebruikerservaring, lokaal design en duurzaamheid samenbrengt in één ruimte. “Design is voor ons geen doel op zich, maar een essentieel onderdeel van de gebruikerservaring – van voertuig tot ruimte,” aldus Kris Tomasson, Senior Vice President of Design bij NIO.

Drie German Brand Awards voor NIO en firefly
Bij de German Brand Award 2025 viel NIO in de prijzen in de categorie Excellent Brands - Transport & Mobility. De jury prees de integratie van technologie, community en merkbeleving in het bredere mobiliteitsconcept van NIO. Het merk positioneert zich niet alleen als fabrikant van premium elektrische voertuigen, maar ook als pionier van een duurzaam mobiliteitsecosysteem – ontworpen mét en vóór de community.

firefly, het nieuwe merk van NIO, ontving maar liefst twee German Brand Awards. In dezelfde categorie als NIO – Excellent Brands - Transport & Mobility – werd firefly onderscheiden voor zijn frisse benadering van elektrische mobiliteit. Het merk koppelt intelligent design aan betaalbaarheid en spreekt gebruikers aan op emotie, individualiteit en vrijheid.

De hoogste erkenning, Best of Best, ontving firefly in de categorie Newcomer Brand of the Year. De jury loofde de trendzettende en coherente uitvoering van de merkstrategie. “Ons doel was om een compleet nieuwe merkervaring te creëren voor deze generatie gebruikers,” zegt Marius Holletzek, directeur Brand Experience Design and Strategy bij firefly. “Van het exterieur en interieur tot de mens-machine-interface: alles is verbonden onder één krachtig merkidee.”

Een bevestiging van de koers
Deze internationale onderscheidingen bevestigen de visie en koers van NIO en firefly. Als exclusief invoerder is Hedin Automotive trots om deze merken op de Belgische en Luxemburgse markt te vertegenwoordigen – en samen te bouwen aan de toekomst van duurzame, slimme mobiliteit.